حجاب و عفاف
حجاب و عفاف
حجاب نشان وقار و علامت افتخار زن است
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, توسط mobina mirjafari |
 
- امام رضا (عليه السلام) در مورد اينکه چرا نگاه مردان نامحرم به موي زنان متاهل و مجرد حرام است؟ فرمود: اين نگاه زمينه ساز قسمتهاي بدن زن که نگاه به آن حرام است نيز حرام مي باشد. ولي مواردي را خداوند استثناء فرموده است، چنانچه در قرآن مي فرمايد: «بر پيرزناني که مردان ميل به ازدواج با آنها نمي يابند، ايرادي نيست اگر حجابي نداشته باشند، مشروط بر آنکه خود را نيارايند.» مطابق اين آيه قرآن، نگاه مردان به سوي چنين زناني اشکال ندارد.
بحارالانوار، ج 104، ص 36 / عيون الاخبار، ج 2، ص 97

حجاب فاطمي
 

- هنگامي که ابوبکر و عمر اتفاق کردند بر منع حضرت فاطمه (سلام الله عليها) از فدک و اين خبر به آن حضرت رسيد مقنعه شان را به سر پيچيدند و خود را در ميان عبا قرار دادند و اطراف خود را از سر و صورت و ساير بدنشان را تا پاهايشان به آن پوشانيدند به قدري لباسهايشان بلند بود که هنگام راه رفتن (اطرافيان) پاهايشان را به دامن او مي نهادند و ايشان مانند رسول خدا (صلي الله عليه و آله) راه مي رفتند تا وارد مسجد شدند بعد پرده اي در مقابل آن حضرت کشيده شد.
(اقل السادات سيده فاطمه علامه - حجاب فاطمي، ج 1، ص 56)
- حضرت زهرا (سلام الله عليها) سخت زشت و قبيح مي شمردند که حتي بعد از مرگ هم نامحرم به حجم بدن زنان ولو از روي پوشش و حجاب نگاه کند. اولين کسي که در اسلام تابوت براي جنازه اش قرار داده شد فاطمه زهرا (سلام الله عليها) بود.
وسائل الشيعه، ج 2، ص 876

حجاب عاشورايي
 

- بخشي از خطبه حضرت زينب (سلام الله عليها) در مجلس در انتقاد از يزيد در رابطه با رفع حجاب از دختران پيامبر چنين است "... اي پسر آزادشدگان آيا عدالت آن است که زنان و کنيزان خود را پشت پرده جاي دهي ولي دختران رسول خدا را اسير نموده و پرده آبرو و حرمت آنها را بدري؟ و صورت آنها را بگشايي؟"
(ترجمه لهوف، سيد بن طاووس، سوگنامه سالار شهيدان، عليرضا رجالي تهراني)
- دختر 6 ساله حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) در مجلس يزيد با آستين خود روي خود را گرفته بود و اشک مي ريخت. يزيد پرسيد چرا گريه مي کني؟ فرمود: چگونه گريه نکند کسي که پوشش و نقابي براي او نيست که صورت خود را از تو و حضار مجلست بپوشاند.
(ترجمه نفس الهموم، ص 221)
- فاطمه دختر حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) در روز عاشورا پس از غارت و تاراج اهل بيت (عليهم السلام) خدمت عمه خود حضرت زينب (سلام الله عليها) رسيد و گفت: آيا پارچه اي هست که سرم را بپوشانم؟ حضرت زينب (سلام الله عليها) که خود نيز مثل او گرفتار بود در جواب فرمودند: عمه ات نيز مثل شما احتياج به پوشش دارد.
(حجاب در اديان الهي، ص 107)

هشدارهاي خدا
 

- پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله): کسي که چشمش را از حرام پر کند خداوند روز قيامت چشمش را از آتش پر مي نمايد، مگر اينکه توبه نمايد.
(وسائل الشيعه، جلد 14، ص 142)
- پيامبر مي فرمايد: "بيشتر اهل دوزخ مرداني هستند که ازدواج نمي کنند و پست ترين مردگان شما مردگاني هستند که بي همسرند."
(وسايل الشيعه، ج 14 ص 171)
- اميرالمؤمنين (عليه السلام) فرمودند: روزي من و فاطمه به خدمت رسول خدا (صلي الله عليه و آله) رفتيم و آن حضرت را بسيار گريان يافتيم، عرض کردم: پدر و مادرم فداي تو باد يا رسول الله، چه چيز سبب گريه شما شده است؟ فرمود: يا علي، شبي که مرا به آسمان بردند، زناني چند از امت خود را در عذاب شديد ديدم، پس از حالت آنها تعجب کردم و از شدت عذاب آنها گريستم.
زني را ديدم که به موهايش آويخته شده بود و مغز سرش مي جوشيد و آن زني بود که، موي خود را از مردان نامحرم نمي پوشانده است!
و زني را ديدم که به سينه هايش آويخته شده بود و آن زني بود که از انجام وظائف زناشويي خودداري مي ورزيده است.
و زني را ديدم گوشت بدن خود را مي خورد و آتش از زيرش شعله مي کشيد و آن زني بود که براي مرد نامحرم زينت مي کرده است.
و زني را ديدم که گوشت بدن او از جلو و عقب با قيچي هاي آتشين پاره پاره مي شد و آن زني بود که خود را به مردان (نامحرم) عرضه مي داده که به او رغبت کنند!
و زني را ديدم که صورت و دستهايش مي سوخت و روده هاي خود را مي خورد و آن زني بوده که مرد و زن نامحرم را به يکديگر مي رسانده است.
و زني را ديدم که به صورت سگ، آتش در پشتش داخل مي شد و از دهانش بيرون مي آمد و ملائکه سر و بدنش را با گرزهاي آتشين مي کوبيدند. و آن زني بوده که خواننده و آوازه خوان و حسود بوده است.
1. عيون اخبار الرضا عليه السلام ج 2، ص 10.
2. بحارالانوار، ج 8 / 309 و جلد 103 / 245.
3. حيات القلوب ج 2، ص 292.
- پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله): دو گروه اهل جهنم هستند؛ و حتي بوي بهشت به مشام آنها نخواهد رسيد:
1. ستمگران تازيانه به دست. 2. زنان بي حجاب و برهنه اي که با زرق و برق خود را به مردم نشان داده و هوس هاي آنها را به سوي خود جذب مي کنند. موهاي سرشان همچون کوهانهاي شتر سبکسر عربي است....
(فروع کافي، ج 5، ص 1519)
- پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله): زناني پوشيده و برهنه و مايل به کارهاي پليد جهل دهنده و اغوا کننده به منکرات و زشتيها که سرشان مانند کوهان شتر (آرايش جو) است، که اين گونه از زنان نه در بهشت داخل مي شوند و نه بوي بهشت به مشام ايشان مي رسد.
(تفسير قرطبي، ج 14، ص 224)
- پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) فرمودند: دو گروهند که اهل آتشند، نمي خواهم آنها را بنگرم: 1. گروهي که تازيانه به دست گرفته و به مردم اذيت مي رسانند. 2. زناني که پوشيده اند ولي برهنه اند. (کاسيات عاريات) به شهوات متمايلند و مردم را به سوي خود جذب مي کنند.
(علل الشرايع، ص 602)
- پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله): هرگاه زني براي غير شوهرش، خود را معطر نمايد سپس از خانه اش بيرون شود تا زماني که به منزلش برمي گردد لعنت مي شود.
(وسايل الشيعه، ج 14، ص 114؛ حجاب در اديان الهي، ص 95)
- پيامبر خدا (صلي الله عليه و آله و سلم): دو گروه از دوزخيان را (هنوز) من نديده ام: گروهي که تازيانه هايي مانند دم گاو در دست دارند و مردم را با آن مي زنند و گروه ديگر زناني که پوشش دارند اما برهنه اند، کجراه مي روند (زناني که کرشمه راه مي روند و دل مردان را مي ربايند يا روسري و مقنعه خود را کج و تا نيمه بر سر مي کنند. يا با آرايش و زيور بيرون مي آيند به تعبير ديگر زناني که به ديگر زنان ياد مي دهند مانند آنها رفتار کنند (بدحجاب باشند) و ديگران را به کج روي تشويق مي کنند، سرهايشان همچون کوهان شتر خاساني فروهشته است. اينان به بهشت نمي روند و بوي بهشت را که از فاصله چندان و چندان به مشام مي رسد، استشمام نمي کنند.
- رسول خدا (صلي الله عليه و آله) فرمودند: دو گروه اهل جهنم هستند؛ از جمله زن بدحجابي (که در ضمن اين که پوشيده اند برهنه و عريانند) آنان براي فتنه و فريب مردان خود را آرايش و زينت مي کنند و مانند کوهان شتر سبکسر، موهاي خود را بيرون مي گذارند. اين زنان نه داخل بهشت خواهند شد و نه بوي بهشت به مشامشان خواهد رسيد.
(کنزالعمال، ج 16، ص 383، شماره 45013 و مانند آن ج 16، ص 401)
منبع: حريم ريحانه.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.